Laat de voorbereidingen beginnen

Hi allemaal!

Ik vertrek al over minder dan een week! Ongeveer een week geleden kreeg ik van Disney eindelijk de mail met meer informatie over mijn vlucht en de eerste dagen in Orlando. Ik vlieg 1 september om half 9 in de ochtend via Atlanta naar Orlando, waar ik dan in die tijd rond 5 uur land. De eerste dagen aan in Florida draaien vooral om training en praktische zaken, maar ik zou ik niet zijn als ik niet meteen een hele planning heb gemaakt over hoe ik iedere vrije minuut in de Disneyparken kan besteden haha. Maar goed hier even een overzicht van mijn eerste dagen in Orlando:
1 september land ik in Orlando en slaap ik in een hotel nabij de luchthaven. Die avond wil ik proberen om Magic Kingdom te bezoeken om alvast in de sferen te komen en de (nieuwe) vuurwerkshow te zien. De volgende dag moet ik al vroeg uit de veren om mijn vingerafdrukken te laten afnemen in het Disney Castinggebouw om vervolgens naar Disney University te rijden voor Disney Traditions! Dit is een training waar je megaveel informatie over de legacy van de Walt Disney Company krijg. Deze training heb ik in 2018 al een keer gevolgd en dit was voor mij (als Disneyfan) een redelijk emotionele dag haha, dus ik kijk hier echt naar uit. Op 3 september gaat mijn wekker wederom vroeg omdat het dan eindelijk tijd is om aan boord te gaan van de Disney Fantasy! Vanaf het moment dat ik aan boord ga, wordt het waarschijnlijk een grote rollercoaster van training, wennen aan het leven op een schip en het ontmoeten van enorm veel nieuwe mensen. Ik heb nu al van twee mede Nederlanders vernomen dat ze voor een vakantie aan boord komen van de Fantasy, het lijkt me leuk om hun verhalen en ervaringen te horen.

Nu heb ik dus nog een aantal dagen om mezelf (mentaal) voor te bereiden op dit enorme avontuur. Ik ben vooral bezig met inpakken, forumlieren klaarleggen en afscheid nemen van vrienden en familie. Tot nu toe gaat dit allemaal vrij soepel en heb ik al redelijk veel spullen gepakt en klaargelegd.

Het hele sollicitatieproces

Het leek me ook wel goed om jullie even mee te nemen in het hele sollicitatieproces, dit was namelijk niet echt een eenvoudige rit haha. Eind maart heb ik via een recruitmentbureau in Londen mijn cv en motivatiebrief ingestuurd voor de functie Youth Acitivities Counselor voor Disney Cruise Line. Ongeveer een week later kreeg ik te horen dat ze mij graag via een online videocall beter wilde leren kennen en begin april vond dit gesprek plaats. Dit sollicitatiegesprek was echt heel chill en mij werd meteen gezegd dat ik door was naar de volgende ronde, een videogesprek met Disney Cruise Line zelf! Mijn zenuwen voor dit gesprek bleken echt onnodig, want ook DCL was meteen enthousiast en liet me weten dat ik door was naar de volgende ronde. Toen volgende een stormvloed aan informatie en zaken die ik moest gaan regelen, hieronder even een opsomming:
- Ik moest 6 referenties aanleveren die konden aantonen dat ik met kinderen kan werken
- Mijn paspoortgegevens, adresgegevens en andere persoonlijke informatie invullen op een online platform van Disney
- Een medische keuring inplannen bij een arts in Den Haag en vervolgens de uitslag doorsturen naar Disney
- De aanvraag voor mijn C1/D visum starten
- Een Amerikaanse en Nederlandse backgroundcheck (VOG) regelen

Het afwerken van deze hele lijst duurde een aantal maanden en voor ik het wist was het ineens eind augustus haha. Mocht je nog vragen hebben over het sollicitatieproces of een ander onderwerp, laat het me vooral weten! Mocht je zelf geïnteresseerd zijn om voor DCL te werken, check deze link dan even!

De volgende keer schrijf ik misschien wel vanuit Orlando of zelfs vanuit mijn hut! Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte en voor frequentere updates kan je me volgen op Instagram!

Liefs Iris

Reacties

Reacties

Sophie en Hidde

Heeel leuk om te lezen hoe je jezelf voorbereidt op deze enorm spannende maar vooral ook leuke reis. Wij genieten graag met je mee en lezen graag je verhalen. Liefs Hidde en Sophie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!