Earning my ears

Hi allemaal!

Inmiddels ben ik alweer bijna een maand aan boord! De tijd gaat zo ontzettend snel en veel tijd om mijn blog bij te houden heb ik niet haha, sorry daarvoor. Vandaag heb ik even wat tijd om te schrijven omdat de wekelijkse cabin inspections plaatsvinden. Deze inspecties houden in dat de officers checken of je je hut wel schoonmaakt en of je een reddingsvest in je kamer hebt, en daarvoor moet iedereen zijn hut voor een uurtje verlaten. Nu zit ik even in de computerruimte om jullie zoveel mogelijk te vertellen over de afgelopen weken.

Na de eerste week vol hr-trainingen stond mijn tweede week volledig in het teken van het leren kennen van de kids clubs en alle activiteiten die georganiseerd worden. Mijn trainer Nikki leerde me alles over de ruimtes en ik draaide met haar mee op de vloer, een intense maar hele interessante week. Aan het einde van de week had ik een toets en deze heb ik gehaald, ik ben nu dus officeel een cast member! In mijn vrije tijd bezocht ik onder andere Cozumel, een eiland voor de kust van Mexico, waar ik erachter kwam dat pittig eten in vele vormen te vinden is, zelfs in snoep haha. Samen met wat andere meiden van Youth Activities deden we wat boodschappen in een megagrote supermarkt en aten we echte Mexicaanse taco’s aan het strand.

Naast Mexico heb ik ook Jamaica bezocht, nouja de haven van Falmouth Jamaica. We hadden die dag niet heel veel tijd en daardoor besloten we dichtbij het schip te blijven en het ietwat toeristische havencentrum te bezoeken. De volgende keer wil ik proberen wat meer van de natuur van Jamaica te zien, misschien tijdens een tour onder leiding van een gids. Als ik wat vrije tijd heb tijdens een dag op zee probeer ik voornamelijk te rusten en wat bij te slapen, gelukkig kan dit ook liggend op een van de comfortabele loungestoelen op dek 13. Als het niet te druk is mogen we ook gebruik maken van de zwembaden aan boord, maar helaas is het vaak redelijk druk tijdens de dagen op zee dus heb ik dit nog niet kunnen proberen.

Deze week had ik de kans om met wat andere meiden te dineren in Animator’s Palate, een van de restaurants aan boord. We mochten zoveel eten bestellen als we wilden en daar heb ik natuurlijk rijkelijk gebruik van gemaakt ;). De volgende dag hadden onze managers een bingo georganiseerd voor het hele team, een supergezellige avond met gratis eten (en Mickey ijsjes) waar iedereen met een prijs naar huis ging.

Deze week hebben we een 8-daagse cruise met nieuwe havens als Puerto Rico en Sint Maarten. Helaas moest ik werken op de dag dat we in Sint Maarten aanmeerden, maar ik kon Puerto Rico wel bezoeken! Gisteren stonden we daarom vroeg op om zoveel mogelijk te kunnen doen. Emily en ik bezochten het oude centrum, wat echt prachtig was, om vervolgens te winkelen in het grootste winkelcentrum van de Cariben. Ik denk dat jullie allemaal wel het nieuws over de orkaan Ian hebben gehoord, maar wij hebben daar tot nu toe nog niet veel van gemerkt. Helaas nog geen update over hoe de volgende week eruit ziet en of we zaterdag wel in Port Canaveral kunnen aanmeren. Zodra ik meer informatie heb laat ik dit zeker weten. Ik hoop dat deze blog jullie weer een inzicht heeft gegeven in mijn leven aan boord, al is het maar een klein gedeelte.

Ik zal proberen wat regelmatiger te schrijven!