Safety, safety, safety

Hi iedereen!

Nu ik alweer drie dagen aan boord ben, dacht ik dat het wel tijd was om jullie van een update te voorzien. Het zijn maar drie dagen, maar voor mij lijkt het alsof ik al weken aan boord ben, zoveel informatie heb ik al moeten verwerken haha. Ik zal zoveel mogelijk proberen te vertellen, maar veel informatie is logischerwijs geheim dus ik zal vooral enkele details weglaten. Dit zal waarschijnlijk een redelijk lang verhaal worden, je bent gewaarschuwd ;).

Zaterdagochtend rond vier uur ging mijn wekker en begon ik me klaar te maken voor het vertrek naar de haven. Ik had alles al redelijk opgeruimd en mijn koffers waren al volledig ingepakt dus na een laatste kamercheck (of drie) checkte ik uit en stapte ik op de Disney Cruise Line bus. Tijdens Traditions heb ik trouwen Emily en Sapphire ontmoet, zij komen allebei uit de Verenigde Staten en beginnen, net als ik, hun eerste contract voor DCL. Op de weg naar Port Canaveral werd ik toch een beetje (heel erg) zenuwachtig en begon ik te twijfelen of dit avontuur wel de juiste keuze was, maar voor ik het wist waren we al gearriveerd. Na een snelle COVID-test waren we allemaal ready to go en moesten met onze tassen langs de security, waar onder andere een lieve beveiligingshond onze koffers besnuffelde.

Eenmaal aan boord ging alles heel snel. Alle ‘new hires’ moesten hun koffers in een ruimte zetten, waarna we naar het Buena Vista Theater werden gebracht. Ik was meteen heel erg onder de indruk en vooral verward door alle smalle gangen en verschillende ruimtes onderweg, hoe zou ik hier ooit de weg kunnen vinden? Na wat papierwerk werden alle nieuwe crew members naar een trainingslokaal gebracht waar onze officiële training begon. De eerste week draait vooral om training in het klaslokaal en ik ga dus ook nog niet meteen aan de slag op mijn eigen afdeling, wel een heel fijn en rustiger begin gelukkig. Ik kan het kort houden, eigenlijk gaan de trainingen de eerste week over werken aan boord en vooral over de veiligheid aan boord van de passagiers en van onszelf als crew members. Disney stelt veiligheid sowieso altijd voorop (safety first), maar op een cruiseschip is het natuurlijk extra belangrijk dat iedereen weet wat hij, zij of X moet doen in het geval van een noodgeval.

Vooral het Assembly Plan is een belangrijk aspect, dit is eigenlijk het plan dat de crewmembers verdeelt in groepen zodat iedereen op de juiste plek is in het geval van nood. Daarnaast heb ik verschillende signalen geleerd en weet ik ondertussen wat ik moet doen en waar ik heen moet in het geval van een noodgeval. Het is allemaal erg duidelijk en de informatie wordt meerdere keren herhaald zodat het extra goed blijft hangen. Morgenmiddag heb ik mijn eerste crew drill, dus dan zal ik meteen zien of ik precies weet waar ik heen moet haha, wish me luck.

Genoeg over veiligheid, ik moet natuurlijk ook ergens slapen. Helaas leef ik nu in een ‘tijdelijke hut’, dit betekend dat ik waarschijnlijk zaterdag alweer moet verhuizen. Natuurlijk had ik uit enthousiasme alles al uitgepakt, dus dit kan ik weer terug in mijn koffer gaan stoppen. Mijn hutgenoot nu is aardig, maar ze werkt niet in dezelfde afdeling en daarom zijn onze roosters heel verschillend. Ik zal het zaterdag wel zien denk ik haha. De hut is verder echt heel klein en ik schrok wel even toen ik voor de eerste keer binnenliep, maar nu ik er een beetje aan gewend ben ik het echt prima te doen.

Ondertussen heb ik ook mijn ‘leader’ ontmoet en samen met Sapphire heb ik al een aantal keer met haar gezeten om, wederom, weer wat veiligheidsdingen door te nemen. We hebben ook een tour gekregen door alle ruimtes en het is echt gigantisch! Iedereen is trouwens echt heel aardig en als we door de gangen lopen met onze ‘earning my ears’ tag aan onze naambadge, zegt iedereen heel vriendelijk: ‘welcome aboard!’. Volgende week start ik met de training in de ruimtes en zal ik vooral enkele counselors schaduwen zodat ik precies weet wat ik allemaal moet doen.

Natuurlijk moeten we aan boord ook eten en dit is prima geregeld. De crew members hebben een eigen kantine genaamd de ‘crew mess’. Het is opgesteld als een buffet en er zijn altijd wel wat verschillende opties beschikbaar, van rijst en pasta tot aardappelen en vis. Sla, groenten en fruit zijn ook genoeg beschikbaar dus ik kom aan mijn vitaminen haha. Soms zijn er ook lekkere toetjes zoals carrot cake of ijs :).

In mijn vrije tijd heb ik deze week vooral geprobeerd om wat rust te nemen zodat ik alle informatie kan verwerken. Gisterenavond heb ik Aladdin gezien, een spectaculaire broadway-style show, echt heel indrukwekkend. Vanavond heb ik met Emily even een rondje gelopen over het schip en ik heb natuurlijk al een aantal souvenirs gekocht haha. Gisteren en vandaag zijn de golven echt extreem waardoor veel gasten last hebben van zeeziekte, gelukkig heb ik daar nog geen last van. Je voelt wel echt alles heen en weer schommelen en soms moest ik me zelfs even vasthouden aan de reling haha. Mijn leader zij dat dit uitzonderlijke omstandigheden zijn omdat we in de buurt van een tropische storm waren.

Ik zal dit hele onoverzichtelijke verhaal maar eens afronden, applaus voor jou als je het tot het eind hebt volgehouden haha. Ondertussen heb ik ook al wat foto’s genomen, deze zal ik proberen toe te voegen aan mijn blog!

Tot snel!

Liefs, Iris

Reacties

Reacties

Eline

Leuk om je te volgen Iris :) Wat spannend en leuk allemaal! Tof die Alladin show. Succes met je crew drill en heel veel plezier!!

Hilde

Leuk te lezen wat je allemaal meemaakt; je vindt vast snel je weg ?

Jeroen

Goed te lezen dat je je draai goed aan het vinden bent! Veel succes en veel plezier verder en weer benieuwd naar je volgende verhaal!

Albert

Het is opgesteld als een buffet en er zijn altijd wel wat verschillende opties beschikbaar, van rijst en pasta tot aardappelen en vis. Sla, groenten en fruit zijn ook genoeg beschikbaar dus ik kom aan mijn vitaminen haha. Soms zijn er ook lekkere toetjes zoals carrot cake of ijs :).

Gelukkig maar ???

Marina

Superleuk om dit avontuur te volgen, ik hoop dat je alle tropische stormen weet te vermijden!

Charonne

Heel leuk om te lezen Iris en dat we zo met je mee mogen beleven! Dat je daar nog de tijd voor hebt kunnen vinden. Veel succes en ook plezier!

H

Wat leuk om te lezen Iris. Zo te lezen is je begin goed en zoals het bekende gezegde om leert is dat de helft van het werk. ?

Adrienne Kloet

Meid wat geweldig allemaal het lijkt wel of ik in jouw droom zit
en hoe je het allemaal aan pakt GEWELDIG TOPPERTJE !!!

Oma Ria

He meissie, wat geweldig dat je dit mag meemaken.
Succes en vooral veel plezier, liefs oma

Pieter

Spannend allemaal Iris. Maar ook leuk zoals ik uit je relaas lees.

Ik hoop dat je Lex flink mist en hij jou.
En uiteraard dat de komende weken (dat klinkt minder erg dan maanden) dan voorbij vliegen.

Liefs, ook namens Kate, Pieter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!